pradi
 

















 
 
 
 
 Popieius PRANCIKUS. inia XXIII Pasaulins ligoni dienos (2015 m. vasario 11 d.) proga
 
 

Popieius PRANCIŠKUS

inia XXIII Pasaulins ligoni dienos (2015 m.) proga

Sapientia cordis

„Buvau akys aklam, kojos luoam“ (Job 29, 15)

Brangs broliai ir seserys,

XXIII Pasaulins ligoni dienos, kurios minjim savo metu steig v. Jonas Paulius II, proga kreipiuosi jus visus, kurie neiojate ligos nat ir vairiopai esate susij su kenianiu Kristaus knu, taip pat jus, sveikatos apsaugos darbuotojai ir savanoriai.

Ši met tema mus kvieia apmstyti Jobo knygos odius „Buvau akys aklam, kojos luoam“ (Job 29, 15). Noriau tai pavelgti sapientia cordis, irdies iminties poiriu.

1. Ta imintis nra teorinis, abstraktus, i samprotavim kils painimas. Ji yra veikiau tokia, kaip v. Jokbas j apibdina savo laike: „pirmiausia yra tyra, paskui taikinga, maloninga, klusni, pilna gailestingumo ir ger vaisi, nesvyruojanti, nuoirdi“ (Jok 3, 17). Ji yra nuostata, Šventosios Dvasios lieta protus ir irdis t, kurie geba atsiverti broli kanioms ir velgti juose Dievo paveiksl. Tegu psalms kreipinys tampa ms savastimi: „Mokyk mus skaiiuoti savo dienas, kad gytume iminting ird“ (Ps 90, 12). Ši sapientia cordis, kuri yra Dievo dovana, – tai Pasaulins ligoni dienos vaisi apibendrinimas.

2. Širdies imintis yra tarnyst artimui. Jobo kalboje odiais: „Buvau akys aklam, kojos luoam“, pabriama tarnyst, vykdoma teisaus mogaus, turinio autoritet ir uimanio ypating viet tarp miesto senin. Jo moralin nuostata pasirodo tarnaujant vargui, praaniam pagalbos, taip pat rpinantis nalaiiu ir nale (plg. Job 29, 12–13).

Kaip daug krikioni ir iandien liudija ne odiais, bet nuoirdiu tikjimu grindiamu gyvenimu, kad yra „akys aklam, kojos luoam“! Tai mons, esantys prie ligoni, kuriems reikia nuolatins globos, pagalbos prausiantis, rengiantis ar valgant. Ta tarnyst, ypa ilgalaik, gali tapti varginanti ir sunki. Palyginti lengva tarnauti kelet dien, taiau sunku slaugyti mog itisus mnesius ar met metus, taip pat ir tais atvejais, kai mogus nepajgia ireikti savo dkingumo. Vis dlto koks tai didis ventjimo kelias! Tais momentais patiriamas ypatingas Viepaties artumas ir savitai prisidedama prie Banyios misijos.

3. Širdies imintis – tai buvimas prie artimo. Laikas, praleistas prie ligonio, yra ventas laikas. Tai lovinimas Dievo, kuris ugdo mus pagal savo Snaus paveiksl: jis „atjo ne kad jam tarnaut, bet pats tarnauti ir savo gyvybs atiduoti kaip ipirkos u daugel“ (Mt 20, 28). Pats Jzus pasak: „A tarp js esu kaip tas, kuris patarnauja“ (Lk 22, 27).

Praykime Šventosios Dvasios gyvo tikjimo, kad duot mums malon suprasti buvimo drauge vert, danai tyloje skiriant laik ms broliams ir seserims, kurie dl ms artumo ir meils pasijunta labiau mylimi ir sustiprinti. Koks didiulis melas gldi kai kuriuose teiginiuose, kuriuose pabriama „gyvenimo kokyb“ stengiantis tikinti, kad sunkios ligos paveiktas gyvenimas nebevertas tolesns egzistencijos.

4. Širdies imintis – tai ijimas i savs link artimo. Ms gyvenamas pasaulis kartais pamirta ypating vert, kuri turi prie ligonio lovos praleistas laikas, nes mons paprastai pasiduoda skubotumui, kartligikai varomi veikimo ir gamybos, lengvai pamirta neatlygintino dovanojimo aspekt, rpinimsi kitu, atsakomyb u kit. Tokia nuostata danai kyla i drungno tikjimo, pamirtant Viepaties odius: „Tai <…> man padarte“ (Mt 25, 40).

Todl noriau dar kart priminti teiktin „absoliui pirmenyb „ijimui i savs broli link“ kaip vienam i dviej pagrindini sakym, kurie pagrindia kiekvien moralin norm, ir kaip aikiausiam enklui, galinaniam vertinti dvasin augim atsiliepiant visikai neutarnaut Dievo dovan“ (Apatalikasis laikas Evangelii gaudium, 179). I paios misijins Banyios prigimties kyla „veiksminga meil artimui, supratinga, padedanti ir skatinanti atjaut“ (ten pat).

5. Širdies imintis reikia laikytis solidarumo su artimu jo neteisiant. Meil reikalauja laiko. Laiko rpintis ligoniais ir juos lankyti. Laiko prie j sustoti, kaip tai padar Jobo biiuliai: „Jie sdjo ant ems su juo septynias dienas ir septynias naktis. Jobui nei vienas netar n odio, nes jie mat, kad jis labai kenia“ (Job 2, 13). Taiau Jobo biiuliai slp savo negatyv nuosprend jo atvilgiu: jie man, kad Jobo nelaim buvo Dievo bausm u jo kalt. O tikra meil yra dalijimasis be teisimo, be siekio kit atversti; ji laisva nuo neteisingo nuolankumo, kuris slapta ieko pripainimo ir didiuojasi nuveiktais darbais.

Jobo patirtis tikr atsakym randa tik Jzaus kryiuje, kuris yra aukiausias, visikai dovanai dovanojamas, be galo gailestingas Dievo solidarumo su mumis aktas. Šis meils atsakas mogikosios kanios – ypa nekaltos kanios – dram lieka visiems laikams raytas prisiklusio Kristaus kn, tas jo lovingas aizdas, kurios yra papiktinimas tikjimui, bet drauge ir tikjimo patikrinimas (plg. Jono XXIII ir Jono Pauliaus II kanonizacijos ikilmi homilija, 2014 m. balandio 27 d.).

Netgi tuomet, kai liga, vieniumas ir negalumas ima viryti gyvenim kaip savidav, kanios patirtis gali tapti privilegijuotu malons laiku ir versme irdies iminiai – sapientia cordis gyti ir stiprinti. Tampa suprantama, kodl Jobas savo patirties pabaigoje kreipdamasis Diev galjo sakyti: „Buvau girdjs gandus apie tave, bet dabar mano akys regi tave“ (Job 42, 5). Taip ir tie mons, pasinr kanios ir skausmo slpinyje, kuris vis dlto priimamas su tikjimu, gali tapti gyvais liudytojais tikjimo, kuris leidia apsigyventi kanioje, nors mogaus protas to nestengia suprasti.

6. Šiemet Pasaulin ligoni dien pavedu motinikai globai Marijos, kuri savo sias prim ir pagimd siknijusi Imint, Jz Krist, ms Viepat.

Marija, Iminties Soste, kaip ms Motina utark visus ligonius ir tuos, kurie jais rpinasi, padaryk, kad tarnaudami keniantiems ir patys patirdami kani galtume priimti ir puoselti tikrj irdies imint.

Š maldavim u jus visus palydiu apatalikuoju palaiminimu.

I Vatikano, 2014 m. gruodio 3-ij, Šv. Prancikaus Ksavero minjimo dien.

____________________________________
„Banyios inios“ 2015 m. Nr. 1

 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi